måndag 23 mars 2009

Vinter igen?







Tänk det har kommit två paket till i min brevlåda. Vad roligt att få dessa fina vinster. Skönt att bland all reklam och alla räkningar så kommer det små ting som ger "silverglans" på tillvaron. I det stora paketet som kom förra veckan var det en sak som passar till min älskade man. Det var en vinst från gulliga mirizen med bloggen http://mirizen.blogg.se/ . I paketet låg en vit skjorta som passar perfekt på kommande fester. I det paketet som kom idag var det ett silverarmband till lilla mig. Det var C. med den fina bloggen http://cde-sign.blogspot.com/ som har haft utlottning och turen var med mig och jag vann en vinst. I paketet låg ett litet kort med ett tankeord "Man är alltid en lärling i levnadskonst"


Igår kom vi hem från våra små älskade barnbarn. Har tillbringat hela helgen hos dem. Vi startade bilresan i lite snöblandat regn och det höll på så nästan ända hem i ca 30 mil. Vägarna var våta men ingen halka som tur var. När vi sen hade sett på Beck kastade vi ett öga ut genom fönstret och då var vi tacksamma att vi hade kommit hem. Så min värld ser just nu ut så här, vilket det kanske gör hos er med idag.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ojoj, det var inte lite snö! Jag är glad att det lilla som kom här är nästan helt borta nu, jag vill ju ha vår.

Kram!

På min gatan i stan sa...

Oj, sådär har det nästan inte ser ut här på hela vinten. Träkigt, lite snö hade jag ju valat ha!!! :)

Kram Martina

Anonym sa...

Gud! Jag hörde att ni hade fått snö häromdagen, och dagen efter vaknade jag av världens snöhög utanför. Usch! Kramis.

miaring sa...

Ååååh, vad det ska bli spännande att se hur sjalen blir! Hoppas att garnet uppför sig väl hos dig och inte busar och lever rövare. Vi har också fått snö - som har mage att ligga kvar! Den fattar inte små fina vinkar om att ge sig iväg, snabbt och ge plats åt solen och värmen. Kram Mia