måndag 1 mars 2010

Vårteckensutmaningen! Vår?

Jag är med i Vårteckensutmaningen. Den går ut på att vi varje måndag visar hur långt våren har kommit i det landskap där vi bor. Klickar du på ovalen i högerspalten så kommer du till alla som är med och rapporterar.
Snön hängde tung ner ifrån vårt ladugårdstak igår. Det började så smått att tina. Fast idag yr det ny snö igen och vi har några minusgrader.

Vill nu inte våren visa sig riktigt ute än så går det ju att ha den inomhus. En skål med pärlhyacinter känns ju lite vårligt.

12 kommentarer:

Besta sa...

Så deilig med vår innendøra. Her har vi nesten vår stemning med sol og 5 grader idag.
Ha en fin uke.
klem fra marilyn

Monica sa...

Nästan en sådan bild som din med snöraset från lagårdstaket hade jag för några veckor sedan i inlägget "Vintern rasar". Kul att se hos andra också! Här har vi nästa storm idag men fortfarande plusgrader. Hoppas att ni också får det snart!
Kram, Monica

Viveka på Humlebacken sa...

Häftig bild.. inte så häftigt att stå under det snöraset kanske:)

Vit som snö sa...

Precis som här då, våren finns inomhus men ute lyser den med sin frånvaro. Här har det inte ens tinat det minsta än....
Kram Cilla

solåkra sa...

Det finns hopp om livet, även om det bara syns inomhus. Här i stockholm är våren också på väg, även om det fortfarande är snödrivor.

Birgitta sa...

Du har lite mer vår än vi. Vi har full vinter än.
Kram Birgitta

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Märta.
Ja men ni får nog ändå vår fortare än vi, jag får vänta till i april maj.
Men jag är ändå med i vårteckenutmaningen.
Just nu så håller vi på att snöa in, den personen som plogade våra vägar har slutat, och den nya han är lite lat, så i dag när vi var i stan så gick det knappt att ta sig dit, och det snöar för fullt, så i morgon då vi ska dit hoppas jag verkligen att han har plogat, annars går det galet.
Ha en fin vecka min vän.
Kram Zara

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Det brukar gå fort om 3 veckor är jag säker på att vi har vår och värme ute. Fast det är 10 minus grader ute nu.
Kram Anette

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Märta.
Vad bra att jag fick höra om snöröjningen, för jag har haft mina aningar, för snö är ju inte ett problem egentligen om alla snöröjer ,som vi här uppe alltid.
Hur kan man säga att pengarna är slut, det är ju inte klokt, då måste de ju fixa fram pengar, folk måste ju kunna ta sig fram.
Visst händer det här också då och då att vi snöar in, men det är inte för att pengarna är slut utan för att det kommer så mycket på en gäng så plogen inte hinner ploga ett varv så är det likadant.
Men det är ju skäl.
Annars tycker jag de är jätteduktiga här, fast vi har en ny som plogar, som inte är lika pigg.
Mycket om snö.
Nu vill jag hälsa dig en underbar helg.
Kram Zara

Stina sa...

Hej Märta.

Jag köpte vita pärlhyacinter idag men de står fortfarande i knopp. Kanske inte är så konstigt med den vintern vi har...ser fram mot alla vårtecken men kommer inte in på den sidan hos dig.
Jag har en ny blogg nu...den andra bär sig så konstigt åt sonen tror den är hackat...vad det nu innebär :)

Ha en trevlig fredag kväll...Kram Stina

Viola sa...

Jag bor mitt emellan Söderköping och Norrköping utmed kusten..vill du ha mera info så maila: viola@romantiskating.se ha en skön helg, kram

Lilla Rummet sa...

Hej Märta!
Vilken häftig bild på snön som ligger utanför kanten.
Våren får man ha inne just nu, för det är full vinter fortfarande här.
Önskar dej en härlig helg.
Kram Britt