torsdag 24 januari 2013

Ordning och reda

Orning och reda löning på fredag, stämmer denna månaden i alla fall. Är det någon ordning och reda hos oss? Har alltid så stora ambitioner att kunna städa undan och sortera upp. Jag börjar så ordentligt och det blir små högar som ska slängas och plockas bort. Efter en stund så kommer något annat och då blir det till att stoppa in det i skåpet igen.
 I vissa skåp är det riktigt bra ordning.
Har lite dåligt med förvaringsmöjlighet i det här huset och så har vi lite för mycket prylar. Borde nog ta mig en vända till någon loppis och lämna in istället för att köpa på mig mer.
Den här lilla saken ska jag nog ta och köpa mig nästa gång jag besöker butiken i stora stan. Kanske att mina reda burkar passar i den.
Ta nu och kika in till Fabriken o se alla där som har lite bättre ordning på sina prylar.




2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Visst vill man mycket men tiden räcker inte till. Men skönt när man får ordentligt städat någonstans.
Trevlig Helg!

Snäckskalsdalen. sa...

Idag började jag med linneskåpen och det var så skönt att äntligen komma igång att rensa och sortera. Men det är nog för att vi har haft sol och fint väder i två dagar nu som energin kom tillbaka lite grand. Sen har jag som du, kokböcker, nästan i parti och minut som jag bör ta hand om.....
Agneta kram