måndag 17 september 2012

Kantareller

Oj vad kantareller jag har hittat, här är en liten del av det som har blivit plockat den sista tiden. Igår gick jag en sväng igen men nu var det inte många att plocka.
Lingon har det också plockats och då fick jag med mig mannen ut, han som annars bara tittar hur träden växer och inte alls där svamp och bär finns. Tyvärr missade jag att fota lingonen, nu befinner sig en del i min frys och en del i döttrarnas frysar. Så det blir lingonsylt i vinter till köttbullarna och fläskpannkakan. Gott!

4 kommentarer:

Monica sa...

Åh, så härligt! Jag älskar kantareller och snart ska vi åka upp till Blekinge och hälsa på goda vänner och då ska vi ut och plocka svamp i dom blekingska skogarna!
Härligt att ha egna lingon också!
Kram, Monica

Skaparglädje sa...

Oj, så mycket kantareller. Hos mig finns det inga i år :( det är för torrt.

Mor Tuta sa...

Oj,oj..
jag har inte plockat några alls och det beror på att jag inte varit ute och letat, tyvärr, för jag gillar kantareller.
Men lingon och blåbär har vi plockat en hel del. Äppelmos har jag gjort, massor, barnen gillar det, så det brukar följa med lite burkar när de åker hem.
Ha det gott
Kram Birgit

Beas sa...

Vilken ögonfröjd (och senare en fröjd för gommen kan jag tro) :-D