tisdag 1 februari 2011

Tisdagstema+barnbarn

Fabrikens tisdagstema var favoritfärger i inredningen. Här hemma har det mer och mer övergått åt det ljusa, ja det vita hållet. Eftersom det finns en hel del kvar sedan vi bildade bo så har en del saker lite murriga färger. Nu när det inhandlas något nytt så vill jag att det ska vara saker i vitt, beige och naturnära toner.

Klockan är ett av mina senaste inköp. Har haft en klocka som min svärmor har haft före mig men den ville inte gå längre så det blev att skaffa en ny.

Vi har nu fått vårt 4:de barnbarn, vår mellandotter födde igår kl.17,52 en liten tös. Tänk vad man känner sig rik när dessa små kommer till oss som en stor gåva.


Ja det var det lilla livet i den här magen som såg världens ljus 31 jan 2011. 3405 gr tung o 50 cm lång. Grattis dotter H och svärson M!

12 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Grattis till dej ! Härligt när familjen växer....
Kraam
Sanne

Monica sa...

Stort, stort GRATTIS till det nya barnbarnet! Något bättre finns inte, än barnbarnen!
Kram, Monica

Mor Tuta sa...

Vill också säga ett stort grattis till den nya familjemedlemmen.
Ser fram emot att träffas.
Kram Birgit

Stina sa...

Grattis till den lilla prinsessan :)
Jag väntar in två detta år, en i maj och en i augusti...ser med spänning fram mot dessa guldklimpar :)

Förstår att du är nyfiken, men du kanske redan träffat hemnne.

Kramen till dig!
Stina

Susanne sa...

Hej!
Va kul att du tittade in till mig då hittade jag även dig. Stort grattis till barnbarnet...så härligt ;) Då kanske vi jobbar i samma bransch iom Lärarförbundet.
/Susanne

vita drömmar och svarta tassar sa...

Stort grattis till barnbarnet! så härligt med ett litet liv..men du har ju några innan att få snusa på ibland..de måste vara ljuvligt..

Ha en underbar vecka!
kram wivi

Skaparglädje sa...

Ett stort Grattis till dig, mormor.Förstår att du känner dig rik och stolt.
Den nya klockan du köpt, gillar jag.
Kram!

Hanna sa...

Ett Grattis till mormor.
Ha en mysig onsdagskväll.
Kram
Hanna

Lilla Rummet sa...

Ett stort Grattis till det nya barnbarnet. Man är bra rik när man har barn och barnbarn att kunna glädjas tillsammans med.
Snygg klocka.
Har varit dåligt med bloggande en längre tid men det skall väl bli bättre nu när jag har avvecklat ett företag nu.
Ha en fortsatt trevlig vecka.
Kram Britt

I mina gömmor sa...

Grattis till miraklet! Mysigt med en ny liten bebis i familjen!
Trevlig helg!
Kram, Malin

Anita sa...

Grattis till barnbarnet!
Det är en så otroligt stor upplevelse och man är så nyfiken på hur deras liv kommer att se ut.
Trevlig helg!
kram Anita

Lisbet sa...

Vilken lycka!
Stort grattis till er alla!
Vi har ett barnbarn, en liten prinsessa på fyra år. Världens härligaste förstås! Det kan gå några veckor mellan gångerna vi ses, men nästa helg kommer de "hem" och hälsar på. När mors studier är klara flyttar de närmare :)

Ha en skön helg!

kramar