tisdag 17 maj 2011

Tisdagstema- Kär pryl

Fabrikens tema denna tisdag är en kär pryl. Vad har jag för prylar som jag tycker om, kanske knappast kan vara utan. Det finns många saker jag tycker om men något som betyder lite mer vad kan det vara? Funderade också på det här med prylar, vad är nödvändigt och vad kan jag klara mig utan. Träffar många både i mitt jobb och på min fritid som har flytt hit till vårt land och har fått lämna både ägodelar och släkt i sitt gamla land. Uppskattar jag då mer det jag har runt omkring mig? Jag tror faktiskt det, saker jag tar för givet har de fått lämna, mina nära och kära har jag runt mig. (32 mil till tvillingbarnbarnen är ju inte så långt som om de hade varit i Burma eller Irak)Något som jag har kommmit att tycka mer och mer om är min Canon. Jag ser mer och mer på min omgivning genom kameraögat. Upptäcker då små ting som jag bara har gått förbi förrut, jag ser på saker på ett annat sätt.
Att fota mot en spegel i skymning var inte så lätt, något som jag skulle vilja göra vore att gå en fotokurs men var finns tid till det.

10 kommentarer:

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
jag valde också min kamera. Och just nu så går jag en fotokurs, jättekul.

Hälsningar monica

Monica sa...

Ja visst har kameran blivit mera oumbärlig sedan man började blogga? Fast jag har alltid fotat mycket... klistrar fortfarande in bilder i album - håller på med nr 55! Fast jag har bara en enkel digitalkamera...
Må så gott, kram, Monica

StrandviksVillan sa...

Hejsan!
Jag valde också att visa kameran som kär pryl.
Visst vore det intressant att få lära sig mera.

Ha det bra!
Ann-Christine

Jenny sa...

Så fint du skrivit om nära och kära och om kära saker. Jag håller med, och jag tror att det är nyttigt och bra att tänka på vad man har ibland. Tänk så lycklig man är, även när tillvaron känns grå.

Trevlig kväll!
Kram
Jenny

annika sa...

Jo vi har alldeles för mycket prylar runt oss som egentligen inte är viktiga. Men en och anna grej känns lite mer viktig. Kameran är ju en sån. Jag skulle också vilja lära mig mer om fotografering.

Skönt att det kommer lite regn nu.

Kram
annika

Monica sa...

Tack snälla du för att du är så idog och skickar kommentar, fast det är problem! (Det kom 4 st, men det är inga problem, jag tar bort 3...)
Vi har stora problem med internetuppkopplingen för närvarande, jag vet inte om det är det som är orsaken till problemen, men jag har märkt, att det tar tid innan kommentarerna kommer in. Jag får alltid ett mail när det kommer en ny kommentar, men när jag då går in på bloggen och kollar, så är där ingen - den kommer senare...
Så kommentera du (gärna!!!), och vänta...
Stor kram, Monica

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Man har upptäckt en ny värld sedan man började att fototgrafera.
Ha en fin dag!
Kram Anette

Mor Tuta sa...

Visst är kameran en kär pryl, man upptäcker mycket med den. Men visst skulle det sitta fint med en kurs, men jag testar mej fram mycket.
Kram Birgit

nattugglan sa...

Ett stort grattis tilld ej som vann den fina kakspaden..o visst är kameran en "kär grej"..kikka

Lilla Rummet sa...

Ja..en kamera skulle jag inte kunna vara utan och fast jag har en digitalkamera så skickar jag efter papperkopior och sätter in i album ändå. Skulle vilja ha en systemkamera framöver.
Önskar dig en skön helg,
Kram Britt