söndag 20 mars 2011

Söndagsbilden

Idag fick det bli några gamla bilder som fanns i bildarkivet till Fabrikens söndagsbild. Har haft ett förfärligt migränanfall i helgen så det blev inte så många knop gjorda i det här huset. Har endast haft två anfall förrut så jag hade inget mer än alvedon hemma och det bet inte alls. Så mörkt, tyst rum var det för min del i ca 17 timmar. Jag känner verkligen med dem som har migrän ofta, jag förstår nu vilken plåga de går igenom.Den här ljuslyktan/fågelburen hänger ute på vår glasveranda. där jag snart kan dricka mitt kaffe igen.

En hylla i mitt skåp. Här förvaras värmeljus och andra ljus, undras hur många värmeljus som har förbrukats här i det här huset denna vinter. Alla ljusstumpar som jag får lämnas till en tant som gör nya ljus, hon har formar som hon gjuter ljus i. Jag har flera påsar som väntar på att lämnas till henne.


Önskar er nu en bra vecka, vi går mot vår!


Märta

2 kommentarer:

Monica sa...

Åh, stackars du, migrän lär inte vara kul, precis!
Skönt att det är bättre i alla fall!
Visst går det mot vår, här har varit riktigt fint vårväder idag!
Önskar dig en fin ny vecka!
Kram, Monica

Åsa sa...

Nu har jag dragit en vinnare i min tävling, kika in och se om det var du som vann :)