tisdag 28 september 2010

Tisdagstema


Temat idag för Fabriken är "på väggarna" kika gärna in på Fabriken och se vad andra bloggare har på sina väggar.
Jag visar gärna mina tavlor med religösa motiv. Jag är rätt så svag för dessa gamla tavlor, de har så fina bokstäver i själva texten och sen betyder orden så mycket för mig också. En av dessa tavlor har jag fått av min älskade man på en födelsedag, en annan köpte jag på Kungsportens loppis när de hade rea och den tredje har jag nu glömt var jag hittade den.

Titta på den gammaldags stavningen. Tavlorna har små broderade partier, något bokmärke, lite torkade växter och på den mittersta tavlan är Kristus och människorna vid korset gjorda i något plastliknande material. Jag tycker även att ramarna är underbara på två av dem.

6 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Härliga gamla tavlor, de är rogivande på nåt sätt med texterna. Har flera sådana i min web-shop. Ha en fin onsdag!
Kram Pia

Home No.1 sa...

Vackra tavlor jag har en liknande också!
Kram Annica.

Evatina-beth sa...

Så fina tavlor. Det väcker minnen från gamla kapell.
Kram

Ljuva HEMligheter sa...

Vilka härliga gamla tavlor! Ha en fin kväll.
Kram L

Vintage sa...

Vilka fina tavlor! önskar en trevlig helg! Kram susanne

Lina Gardelid sa...

Hej!

Ville passa på att berätta att jag har utlyst en tävling på min blogg. En utlottning av annorlunda, färgglada, fina, kul och användbara kort för alla tillfällen. Ta gärna en titt och se ifall du vill vara med!
Hälsningar
/Lina