torsdag 22 oktober 2009

Barnbarn

Vi har förmånen att ha tre små barnbarn, vår äldsta dotter har två tjejer som är tvillingar och är 2 1/2 år och vår mellandotter har en liten tös på 4 mån.

Så när jag var i grannstaden så hittade jag en skylt som jag inte kunde låta bli att köpa. Den fick sedan hänga under min svärfars rakspegel. Så på något vis känns det som om generationerna nu möts fast de aldrig har fått mötas här på jorden.

Vårt hus har fem kakelugnar och vilken mys-känsla dessa ger. Idag när jag kom hem från jobbet så låg Drömhem o Trädgård i brevlådan. Vilken högtidsstund jag hade när jag kunde krypa upp i soffan med tidningen och en härlig brasa sprakade. Inte vilket nummer av tidningen som helst utan ett julnummer. Jag som älskar julen.

32 kommentarer:

Elzie sa...

Äntligen kom jag in på "min" sida. Blogger har tydligen haft problem. Inget ovanligt numera tycker jag!
Vilken härlig skylt. Nog är det mysigt med barnbarn alltid. Mina är 12, 4 och 1 år och dom växer alldeles för fort. Hoppas du har dina i närheten.
Fick också Drömhem igår. Satt och tittade lite i den men tänkte ta det lite mer till helgen.
Hoppas du får en skön helg.
Kram Elzie

Lene sa...

hej min vän!
Såg du vunnit, det får man gratta till, jättekul!
Ha en skön helg vännen!
Kram Lene

Jenny sa...

Så fint! Skylten är verkligen jättesöt. :)

Kramkram!
Jenny

annika sa...

Gillar din tanke att generationerna möts fastän de inte träffas. Jag ska bli farmor i april, första barnbarnet, och kan sakna att mina föräldrar inte finns med. Men då ska jag spinna vidare på din tanke och se vad jag hur få till.
Trevlig helg annika

annika sa...

Glömde säga att skylten är ju bara så härlig. Ska försöka få tag på en så´n.
annika

Nettan sa...

Tack för dina ord inne hos mig ♥
De värmde gott =).
Kram Nettan

Birgitta sa...

Tittade in för att önska dej en skön helg.
Fin skylt du hittat.
Kram Birgitta

Home No.1 sa...

Hej!

Faktum är att skylten stämmer så himlans bra!

Ha en fin helg!

Kram Annica.

Elzie sa...

Har samma åsikt som dig. Om tillverkarna alltså. Sen tror jag det sitter i från det en annan var ung att man SKA tvätta underkläder i 60gr. Man duschade ju inte och tvättade sig så ofta som man gör numera.
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

Bea sa...

Hejsan!
Kul att du ville delta i mitt lotteri!
Vilken trevlig blogg du har och på tal om kakelugnar, det är bara så rogivande, men tyvärr saknar vi den värmekällan. Snart får jag dock ta mitt nya hobbyrum/stuga i bruk och då har vi lagt in en braskamin :)
Det bästa som finns att få glädas åt barnbarn, vi ahr två.
Må gott! /Bea

Brit. (lille meg) sa...

Så heldig du er som har barnebarn! Det fikk ikke jeg oppleve, da min og mann og jeg ikke fikk noen barn. Jeg misunner litt dere som har,,,,,
L
"Livets dessert" er barnebarna kalt. Kos deg med dem! Takk for hyggelig hilsen til meg. Ha en fin søndag!

vadmalen sa...

Fint att länka ihop generationer som du gör.
Du verkar att ha ett riktigt mysigt hus med alla kakelugnar.
Ha en skön söndag!
Kram
Birgit

Marie sa...

Vilken söt skylt och vad härligt med så många kakelugnar. Här hemma har vi en kakelugn och det är så mysigt att sitta och läsa i soffan samtidigt som man hör elden spraka.

Kram Marie

Birgitta sa...

Hej igen! Roligt att du vill vara med i min tävling. Har dragit på kakdukarna snart solvat klart och hoppas provväva dem i morron och få på ripslöparen också då. Jag har rätt bra fart på att sätta upp vävar. Det är det roligaste arbetet tycker jag.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Laura sa...

Åh ås mysigt du gjort det! Och skylten var ju klockren. De små liven är ju underbara. Det märker jag att min lille killes mor- och farföräldrar tycker :) Kram!

Lilla Rummet sa...

Hej! Vilken fin skylt. Vad härligt att ha barnbarnen på besök. Kommer att ha mina 3 nästa helg tillsammans med mina barn, så det blir fullt hus.
Ha en skön vecka.
Kramiz Britt

Evas Bloppis sa...

Visst är dom fina dessa skyltar ,,Jisses går det att elda i alla kakel ugnar ni har .

kram Ewa

Viola sa...

Nog verkar ni leva i ett helt underbart hus...:) håller tummarna för dig i utlottningen, kram

Mindi sa...

Vilken alldeles underbar skylt. :)

Vad roligt att du vill vara med och tävla. :) Jag önskar dig LYCKA TILL!!!

Kramis
M I N D I
http://julswappen.blogspot.com/

Elzie sa...

Jag ville bara kika inom och önska er en riktigt skön helg.
Kram Elzie

LillaFlisan sa...

Vilken helt underbar rakspegel!

SÅÅÅÅ fin!

Måste vara fantastiskt med så många kakelugnar. Jag hade nöjt mig med en ynka kakelugn, hahaha!

Önskar dig en trevlig helg!

Kram

Flisan

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Nämen oj så sant påstående,ja jag förstår hur du menar, jag brukar också göra liknande saker.
Generationer som vävts in i varandra, trots att de inte setts på riktigt, vi bär ju ändå med oss av varandra, ,många miljöarv också.
Vad fint det blev.
Kram Zara

Galleri Hönshuset sa...

Hej Märta, allt väl?

Kul att du ville vara med på min lilla utlottning. Och så vill jag berätta att du har vunnit =) Wilma, sju åringen, drog din lott!

Maila mig din adress så skickar jag paketet.

Ha det gott. Kram Pirre

galleri.honshuset@hotmail.com

Andréa sa...

Sv: Kul att du är med :) Lycka till!

LjuvligtLantligt sa...

Hej o välkommen till min sida o tävling! Håller tummarna för dig..din sida var så söt att jag la till mig som en följare :)

Ha en skön kväll.

Kram Git

LjuvligtLantligt sa...

Jag..eller rättare sagt sambon fixade till min signatur idag här: http://fixa-din.blogspot.com/2009/04/lagg-till-en-signatur-i-dina.html


Om du vill lägga till en bild så går du in i din profil (där du kommer in när du loggat in på din blogg).Fråga gärna om du undrar ngt mera, hjälper till om jag kan :)

Kram Git

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Märta.
Min mailadress är zarahallman@telia.com
Kan du möjligen maila mig. Så jag kan maila dig, går det bra?
Kram Zara

Cc sa...

Nej jag fattar inte heller, hinner knappt med. Hoppas ni hade trevligt i V-ås. Kram

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Hoppas det går bättre nu.
Kram Zara.

Saras Inredning sa...

Åh julen är en speciell tid. Och jag kan tänka mig att det är lite extra då det finns barnbarn att överraska =)

Kul att du är med och tävlar hos mig.
Lycka till önskar jag!

PS. Vad underbart det låter med fem kakelugnar. Mmmmm... vilket MYS.

Kramkram//Sara

Lene sa...

hej vännen!
Hur är det med dig? Det var länge sen du syntes till! Hoppas allt är OK!
Kramizar från Lene

Anonym sa...

Hej!

Jo, jag hörde det när jag kom tillbaka på rasten. Typiskt, eller hur?

Kram!